29 augusti 2008

Några bilder från Konstkollo 2008

Konstkollo 2008 var mellan 22-29 juni. 30 ungdomar från hela landet kom till lilla Virserum och var med om en grym kollovecka! De fick göra t-shirttryck, måla, teckna, göra graffiti, lära sig om performance, fotografera, teckna serier och i slutet av veckan göra en egen installation av sina verk. Kollot avslutades med vernissage och utdelning av diplom.

Graffitiväggen på Virserums Konsthall som målades under Konstkollo2008

Sanna gör en Andy Warhol

Filuren Micke

Kramkalas

Graffitikillarna byggde en till vägg alldeles själva och målade den med

Alla skulle måla ett självporträtt på en varsin duk i valfri färg

Kvällsfika

En för alla, alla för en

Arons målning med starka graffiti-influenser


Den här fina bilden som vi använder i sidhuvudet är tagen av Elin Bolding från Dalby

5 kommentarer:

Anonym sa...

HAha, vi ägde jue! Go konstkollo!
///elin

Anonym sa...

Ok svara på den här frågan då ska jag vara störst i värden och du minst i värden eller ska du vara störst i värden och jag minst i värden eller ska vi båda vara mellan eller bara vara som vi är den är en fantasi fråga som ni alla kan svara på tycker jag.

Anonym sa...

Nej ni för värdelösa rent ut sagt.

Anonym sa...

Nej ni för värdelösa rent ut sagt.

Anonym sa...

Jag vill bara ställa en fråga alla får svara på den om dom vill skriv bara i kommetaren om ni vill veta mer om mig. tänk dig om du skulle vilja vad du ville vara va skulle du då vilja vara större än ägarna och ungdomarna eller mindre än ägarna och ungdomarna eller mitt i mellan ägarna och ungdomarna eller i samma längd 2012 ungdomarna och ägarna får också svara på denna fråga denna fråga är till för alla och ni som inte fattar får säga vi fattar inte hehe.