16 september 2008

The fabulous estets

Estet-treorna i Hultsfred är ett gäng som också deltar i I Unga Ögon. De är ju praktiskt taget proffs på det här så de gör skitfina och smarta saker varje gång de får en uppgift av mig. Senast har de fått jobba med fotografiska självporträtt som ska gestalta vad de absolut INTE vill vara. En bimbo, en myra och en sjukling var några porträtt som dök upp.

Idag fick de besök av Lisa Fjellman som berättade lite om sitt konstnärskap för dem.

Jakob och Sophie passar på att äta lunch


Jakob hittar något alldeles förtjusande i sin mat verkar det som.
Men det visar sig bara vara en vanlig makaron. Jag spånar helt fritt här :)

Robin pratar idéer med Louise och Jimmy


Lisa visade några filmer som hon gjort och berättade lite om hur hon arbetat


Efteråt satt vi och pratade lite om allt möjligt. Bland annat om hur gammal Lisa egentligen är och om man kan komma och låna sina vänners badkar hursomhelst för att göra performance i dem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill bara ställa en fråga alla får svara på den om dom vill skriv bara i kommetaren om ni vill veta mer om mig. tänk dig om du skulle vilja vad du ville vara va skulle du då vilja vara större än ägarna och ungdomarna eller mindre än ägarna och ungdomarna eller mitt i mellan ägarna och ungdomarna eller i samma längd 2012 ungdomarna och ägarna får också svara på denna fråga denna fråga är till för alla och ni som inte fattar får säga vi fattar inte hehe.

i unga ögon sa...

Vem är du som ställer denna fråga?

Anonym sa...

Jag vill inte tala om vem jag är men jag vill att du svarar på frågan?

i unga ögon sa...

Är det nån fantasi fråga eller?

Anonym sa...

Ja det är det.